Heb jij al nagedacht over welke klanten je dit jaar nog wilt binnenhalen, hoeveel omzet je nog wilt genereren en welke huidige klanten meer aandacht verdienen? Ga jij op dezelfde weg verder of ga je het anders doen?

Doelen stellen helpt om focus te houden op het gewenste resultaat. Maar nog belangrijker is de vraag: welke middelen ga je gebruiken om je doelen te kunnen realiseren? Wanneer je stapje voor stapje het salesproces goed inricht, zul je zien dat je efficiënter kunt werken en er meer rust en consistentie ontstaat tijdens het acquisitietraject.

Een goed gevuld CRM-systeem en heldere KPI’s zijn twee voorbeelden van middelen die essentieel zijn om het salesteam op koers te houden. Wanneer alle klantinformatie up-to-date is en je tussentijds je salesaanpak kunt bijsturen, bouw je aan een geoliede salesmachine die je verrassend goede resultaten zal opleveren.

Ben je benieuwd of CRM-systeem optimaal werkt voor jouw organisatie? Neem dan contact op voor een CRM-sessie. Wij werken software onafhankelijk en hebben ervaring met vrijwel alle CRM-systemen.