Wanneer SalesInvest gevraagd wordt om een salestraining te geven, kijken we eerst of dit bedrijf al datagedreven werkt. Is dit niet het geval? Dan ligt onze prioriteit bij het aanbrengen van structuur in het salesproces. Waarom? Hier valt namelijk al veel winst te behalen: mensen laten zich niet meer leiden door de waan van de dag, iedereen is met de juiste dingen bezig, het gevoel van werkdruk neemt af en de omzet stijgt.
 
Met een datagedreven salesaanpak weet je precies:

  • hoeveel leads er in de salesfunnel zitten
  • hoeveel leads er zijn gebeld
  • hoeveel offertes er uitstaan
  • of de salesagenda genoeg gevuld is en
  • of je op koers ligt wat betreft de omzet.

Doordat je realtime inzicht hebt in je salesresultaten, kun je het salesteam sturen op cijfers. Tijdens onze salestrainingen ligt hier de focus op. Vaak denken managers dat het geven van kaders medewerkers beperkt in hun vrijheid. Uiteindelijk ervaren medewerkers dat echter niet zo. Meer structuur geeft namelijk ook meer ruimte in je hoofd. Als ik zie dat de energie weer gaat stromen binnen het salesteam, dan weet ik dat ze op de goede weg zitten. Het mooie daarvan is dat je dit direct terug ziet in het salesresultaat!