Ik kom in de praktijk bedrijven tegen die een goed CRM-systeem hebben, maar er te weinig uit halen. De ene keer omdat ze niet alle functionaliteiten kennen en/of gebruiken, de andere keer omdat het niet goed bij gehouden wordt. Wil je weten hoe je jouw CRM-systeem optimaal kunt benutten? Lees dan mijn tip hieronder. 

Tip
Jouw praktische salesproces is leidend voor succes, niet jouw CRM-systeem. Wanneer je duidelijk in kaart hebt welke stappen er genomen moeten worden in het omzetten van leads naar klanten, zul je dit moeten integreren in je CRM-systeem. Zorg er bijvoorbeeld voor dat:

  • Al je activiteiten up-to-date zijn in je takenlijst
  • Je binnen 1 week na het versturen van je offerte een melding krijgt voor het nabellen hiervan
  • Al je gespreksverslagen vastgelegd zijn, zodat je precies weet wie wat besproken heeft met de klant.

Jij bepaalt en laat het systeem voor je werken. Met het up-to-date houden van je CRM weet je precies hoeveel leads, prospects en opportunity’s er in je salesfunnel zitten, welke prospect of klant aandacht nodig heeft en welke omzet je wanneer kunt verwachten. 

SalesInvest heeft ervaring met CRM-systemen zoals Salesforce, Hubspot en Microsoft Dynamics 365. Wij werken software onafhankelijk. Samen maken we een praktisch salesproces met duidelijke KPI’s en met deze blauwdruk werken we samen met jouw CRM-partner. We richten samen jouw systeem zo in dat het voor je gaat werken en zo is efficiënt werken gewaarborgd. Ook trainen we jouw medewerkers in een consistente werkwijze, zodat zij ook gaan ervaren hoe waardevol en makkelijk een CRM-systeem is.

Meer weten of samenwerken? Neem contact op!