ZBBN

Ondernemer

Christian Jansen aan het woord

Als ondernemer ben je de hele dag druk. Je leeft vaak in de waan van de dag en komt niet altijd aan de dingen toe die je eigenlijk moet doen. Zoals acquisitie. Christian: “Elke week stond het weer op mijn planning, maar als het dan vrijdag was, had ik het nog niet steeds gedaan. Het bellen naar nieuwe klanten schoof ik telkens weer vooruit. Misschien omdat ik het ook gewoon geen leuk werk vond…

Toen ik op Linkedin de berichten van Saskia Dors voorbij zag komen, herkende ik me daarin. Met haar bedrijf Salesinvest helpt zij ondernemers die behoefte hebben om hun salesproces te optimaliseren, zodat er ruimte ontstaat voor acquisitie. Dat was precies wat ik nodig had, omdat ik meer klanten wilde, maar ik er niet aan toe kwam om er achteraan te bellen. In een aantal sessies met ons team zorgde Saskia ervoor dat er focus kwam. Door haar betrokkenheid, merkte ze direct op dat er veel overlap in taken was binnen ons bedrijf. Deze werden dus meteen herzien en herverdeeld. Ze hield ons een spiegel voor en zorgde ervoor dat onze salesorganisatie beter gestroomlijnd was. Ik heb zelf een automatiseringsachtergrond en zorgde er ondertussen voor dat ons CRM-systeem aansloot bij onze nieuwe werkwijze. Deze veranderingen zorgden voor meer grip op acquisitie. We kunnen nu zelfs het dubbelde aantal klanten aan dan voorheen!

Met de focus op acquisitie, bleef ik wel rondlopen met de vraag hoe we continu nieuwe opdrachtgevers aan ons kunnen binden. Om onze doelgroep, zorginstellingen, te bereiken heb je namelijk geduld nodig. Het kan soms wel een jaar duren voordat een nieuwe klant zich aan je bindt, omdat beslissingen over zo veel lagen gaan en de concurrentie groot is. Saskia sprak inmiddels de taal van ons bedrijf en stelde voor om dit traject uit te besteden aan haar collega’s van De Leadopvolgers. Zij bellen nu zo’n 4 uur per week namens ons bedrijf naar potentiële klanten. Het is geweldig om te zien hoe succesvol zij zijn door hun persoonlijke aanpak, hun drive en de leuke gesprekken die ze voeren. Ze bouwen echt een relatie op met onze potentiële klanten en weten precies hoe ze hen kunnen interesseren voor een samenwerking met ZBBN. Het mooiste is dat zij voor mij salesafspraken inplannen, zodat ik echt de diepte in kan gaan. Het zijn dan al warme leads, waardoor ik acquisitie nu weer echt leuk vind om te doen!”

ZBBN
ZBBN (Zorgbemiddelingsbureau Nederland) verbindt zzp’ers in de zorg met zorginstellingen op een flexibele en laagdrempelige manier. Wij zijn géén anoniem digitaal platform, maar staan juist voor menselijk contact met zowel de zzp’er als de opdrachtgever. Op die manier kunnen wij daadwerkelijk meedenken in oplossingen en behoeftes, omdat wij voortdurend zeer betrokken zijn met alle partijen in het hele proces. Op onze eigen laagdrempelige en unieke manier staan wij zzp’ers en zorgteams bij waar nodig én zijn wij voor hen een centraal aanspreekpunt.

Overzicht ZBBN
Plaats: Almelo
Branche: ZORG

Werkzaamheden SalesInvest

  • Salesproces optimaliseren
  • Salesproces herstructureren
  • CRM-systeem inrichten
  • Trainen medewerkers