Structuur in het salesproces

Oplossing

Salesproces structureren

Bij veel bedrijven blijven verkoopkansen te lang liggen. Leads worden niet tijdig opgepakt, omdat er geen gestructureerd salesproces is. Daardoor werken verkoopmedewerkers niet efficiënt en loop je omzet mis. Met de juiste werkwijze haal je meer uit verkoopkansen.  

SalesInvest helpt bedrijven bij het structureren van het salesproces. Samen met alle betrokken medewerkers bepalen we welke stappen er genomen moeten worden, binnen welke termijn en door wie. Alleen dan weet iedereen de juiste prioriteiten te stellen. Er ontstaat meer ruimte en rust binnen de organisatie en (potentiële) klanten krijgen de aandacht die zij verdienen.  

Heeft je salesteam geen tijd voor het opvolgen van koud bellen of het opvolgen van lauwe leads? Dan kan leadopvolging uitbesteden een interessante optie zijn voor je bedrijf. 

Resultaat

Klanten krijgen meer aandacht

Medewerkers werken efficiënter

Rolverdeling is helder en doordacht

Draagvlak: we doen het samen

Meer omzet door consequente opvolging

Aanpak

Onze bewezen werkwijze

Het structuren van het salesproces is maatwerk voor ieder bedrijf. Ons doel blijft altijd hetzelfde: resultaatgericht verandermanagement. Dit doen we niet op een dwingende manier, maar juist door medewerkers te betrekken bij het hele veranderproces. Zo laten we hen bijvoorbeeld ervaren hoe zij profiteren van een goed ingericht CRM-systeem. Het salesproces structureren is onderdeel van een helder en concreet plan van aanpak met een duidelijk doel. Deze omvat drie eenvoudige stappen: 

Salesproces structureren en inrichten

Datagedreven sales: CRM op de juiste manier inzetten

Inspiratie

Bekijk ons webinar

Volg het webinarDoelgericht acquireren anno 2022’ door salestrainer Bianca Cuperus. 

Inspiratie

Bekijk ons webinar

Volg het webinar ‘Structuur in je salesaanpak’ door Salestrainer Bianca Cuperus.